Програма запровадження дистанційної освіти у Комунальному закладі "Дергачівський ліцей № 4" Дергачівської міської ради
Загальні положення:
Процес дистанційного навчання - це система організаційних та дидактичних заходів, спрямованих на удосконалення знань учителів та учнів ліцею.
Навчальний процес організується з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання, стану матеріально-технічної бази ліцею та орієнтується на формування освіченої особистості, здатної до постійного оновлення та поглиблення професійних знань, умінь, професійної мобільності.
Реалізація програми здійснюється шляхом:
- нормативно-правового забезпечення, що регулюється відповідними наказами Міністерства освіти і науки України та обласних управлінь освіти і науки, рішеннями органів місцевого самоврядування;
- впровадження навчальних програм з дистанційного навчання у ліцеї;
- створення атмосфери сприяння розвитку дистанційного навчання у ліцеї;
- забезпечення процесу дистанційного навчання учнів на рівні сучасних досягнень науки і практики;
- використання засобів масової інформації (зокрема Інтернет) та інших джерел для пропаганди й розповсюдження вітчизняних і зарубіжних новітніх теоретичних розробок, здобутків вчителів-новаторів та вчителів-експериментаторів;
- створення належної матеріально-технічної бази у ліцеї.
ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
Суб'єктами спільної діяльності з впровадження елементів дистанційної форми навчання у ліцеї є:
· учні ліцею;
· учні, що за різних обставин не можуть регулярно відвідувати ліцей;
· учні, що навчаються екстерном;
· вчителі, класні керівники;
· соціальний педагог;
· батьківська громадськість.
Види навчальних занять:
· вивчення теоретичного матеріалу;
· лабораторне (практичне) заняття;
· консультація за допомогою електронної пошти;
· консультація за допомогою чату;
· дискусія в мережі;
· самопідготовка.
Шляхи запровадження дистанційного навчання
· Розробка вчителями ліцею навчально-методичних рекомендацій для учнів щодо вивчення окремих тем навчальних предметів гуманітарного та природничо-математичного циклів.
· Застосування Веб-технології з тим, щоб зробити процес навчання та дослідницької роботи ефективнішим, доступнішим та більш інтерактивним.
· Надання навчальних послуг учням ліцею через дистанційне навчання, використовуючи CLASSROOM , електронну пошту та Інтернет.
· Забезпечення професійного розвитку вчителів ліцею та підвищення їх кваліфікації в галузі дистанційної освіти.
· Надання допомоги учням ліцею у використанні технології мультимедійної телекомунікаційної мережі.
· Проведення науково-просвітницької роботи з питань методики викладання у віртуальному середовищі.
· Запровадження таких засобів дистанційного навчання, як дискусійні форуми, електронні обговорення засвоєного матеріалу
Освітній процес для учнів 9-12 класів ліцею з 1 вересня 2024 року відбувається у дистанційному режимі.
Під час дистанційного навчання учні отримують навчальні матеріали та завдання з навчальних предметів (курсів) для самостійного опрацювання у курсах безкоштовної інтерактивної платформи від Google for Education - Google Classroom.
Коди курсів (предметів) 9-12 класів надають класні керівники.
Онлайн уроки плануються та проводяться за допомогою Google Meet та додатка Zoom. Покликання розміщуються вчителями в стрічку курсу в Google Class, за потреби дублюються у Viber.
Навчальні досягнення учнів фіксуються на сторінках електронних журналів та щоденників, розміщених на сайті «Нові знання».
Для забезпечення неперервного освітнього процесу та з метою підтримки мотивації учнів до навчання педагоги ліцею використовують доступні електронні освітні платформи, онлайн сервіси, додатки та інструменти, за допомогою яких організовується освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання.
Інструкція для учнів, як працювати у в Google Class